Kloka ord

Jag skulle kunna fylla denna bloggen med kloka ord som man snubblar över. Men jag måste bara dela med mig av det senaste, som jag inte kan sluta tänka på:

Sörj inte över att åldras......Många får inte ens chansen

Jag tänker på flera i min närhet som inte fick chansen, den togs ifrån dem på ett fruktansvärt hårt sätt.
Jag tänker på de som går igenom tuffa behandlingar med cellgifter och strålningar just nu.
Livet är inte rättvist och jag tror aldrig att jag kommer att förstå varför det är som det är. Men det enda jag är riktigt säker på är att man måste vara tacksam för varje sekund som man är frisk och ta vara på tiden.

Så sköt om er där ute, ta den där promenaden i vintersolen, njut av den höga luften och förbanna inte kylan, ta på en extra tröja istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0