OKEJ, OKEJ...

...Ni är många som tycker uppdateringen på denna bloggen är katastrofal och jag kan hålla med. Men till mitt försvar vill jag bara säga:
  • Jag måste vara i ett visst mode när jag ska skriva min blogg. Jag kan inte spruta ur mig en text när jag är trött, stressad eller ur form. Jag måste ha gott om tid och framförallt tid för eftertanke... Det har jag inte haft sista tiden.
  • Sen vill jag ju gärna ha något intressant att skriva om för att ni som följer mig inte ska tröttna. Och det har jag ju inte heller haft egentligen. Det är ju inte Milanoresa varje dag. Om sanningen ska fram så har även spontana, crazy Anna-Karin också en vardag och om ni vill höra kan jag delge er den här:
05.45   Min telefon spelar en söt trudelutt och meddelar att det är dags för mig att gå upp. Jag gör det och går ner och fixar en kopp snabbkaffe och hämtar tidningen. Sen bläddrar jag igenom blaskan och dricker min kaffe i väldigt lugn och ro.
06.30   Friden slut! Jag går upp och väcker övriga familjen, ser till att de får kläder på sig, frukost i sig och alla väskor packade.
06.50   Kör jag Lisa till dagis och sen kör jag hem igen. Äter frukost, läser mail, skördar på FarmWille, läser nya inlägg på Facebook och bloggar. Här någonstans kör jag även igång en maskin tvätt och disk.
8.30   Jobbarkläder på, ser till djuren och sen startar dagens arbete som är mycket omväxlande: Snickeri, målning, stängsling, flytt av djur, såga ved, ta ner träd, flytta saker mm, mm.
12.00   MAT! Sen gärna en halvtimme i soffan. En lyx som jag unnar mig som egen företagare... Jag mår så mycket bättre sen.
13.00   Ut o jobba igen.
15.00   In och ev. duscha eller åtminstone byta kläder för att sen åka och hämta Lisa.
16.00   Trebarnsmamma till 110%. Läxläsning, läsa och skriva under lappar, fixa mat, trösta barn, vika tvätt och allt annat kul man kan göra *3.
Sen beroende på vilken dag i veckan så kör en av oss och lämnar/hämtar barn på träningar. Alla dagar utom fredagar men då är det ofta skoldisco eller ska Joel iväg till helgens tävling.
Ja, sen blir det inte så mycket mer. Försöker vara lite social vid datorn på kvällarna och kanske tittar jag en stund på tv.n men oftast går jag och lägger mig tidigt för jag är ofta helt slut så dags...

jaha, så ser min vardag ut....
Så nu kan jag kopiera denna och klistra in varje dag så blir det ett nytt inlägg varje dag... Eller får ni hålla till godo så lovar jag att uppdatera när något skoj händer.

PS. Jag är bättre på att uppdatera på Facebook och de flesta av mina läsare här finns ju även där, så ni kan ju inte klaga...

Vill ni ha en bild också?
Jaja...jag ska se vad mobilen innehåller....


Så här såg källarstugan ut i början på veckan, nu är panelen på spikad och fönsterna monterade.


Kommentarer
Postat av: Mia

Man skall bara skriva om och när man känner för det så du gör helt rätt :-)



Njut nu av fredagen..



Kram

Mia

2009-10-02 @ 06:28:51
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Kina

Visst är det så att man inte kan skriva om man inte är på humör för det. För mig känns det mycket bra att du blivit mer "normal" vad gäller uppdateringar...... Innan var du ju inne och skrev mest varje dag vilket jag aldrig lyckas få till.

Kram på dig!

2009-10-04 @ 11:54:43
URL: http://widebrant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0