Salve är på hugget!

Idag råkade jag se delar av reprisen av Äntligen Hemma. Eller rättare sagt så skrek Hansi på mej att det var något jag måste se! De fällde en stor björk o sen när den var i marken kallade de in hästen som snabbt o lätt drog bort björken med allt ris utan ett spår på marken.
Och Martin o Bosse var lyriska över hur snabbt o smidigt det gick med häst.
Vad får Anna-Karin för idéer då tror ni? "Jag måste prova selen på Salve och se hur han reagerar!"

Och vad gör Salve när han istället för en sadel får en konstig sele med massa remmar? "Ingenting!" Han var hur cool som helst. Så vi tömkörde lite i hagen och sen även på gårdsplanen med skällande hund, prasslande ensilageplast och en stor traktor med massa ensilagebalar. Inte en tillstymelse till att vilja smita ifrån alltihop.



Nä, det här gav mersmak. Nästa gång hänger vi på lite "rassel" bakom. Snart konkurrerar jag ut alla skotare i skogen:-)

Och sen måste jag berätta om en annan naturupplevelse. Vi har paddyngel i ena dammen. Säkert över 100 st små yngel simmar runt. Nu håller vi bara tummarna att inget händer dem. Man har ju sett "Hitta nemo"...

Så här ser de ut ungefär:


Har inte fotat dem själv än.

Ja, som ni ser så har vi full beläggning här i Attanäs:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0