Kalvar, Sparris, Favoriter o Pizza

Dagen började med sovmorgon ända till 9! Har ni hört på maken?
Sen efter en ännu senare frukost tog jag o Hansi Volvon bort till Kerstin o Bengt och hämtade ett tvillingpar. Djurtransport? Nänä..In med först mig i baksätet och sen en kalvsing på var sida:-). Det låg ingen kalv under kopplingen i alla fall;-)
Det var mysigt men när den ene började flåsa mig i örat och sutta på min örsnibb sa jag ifrån. Sånt gör man inte så där på första dejten....
Hem kom vi allihop i alla fall och när de kom in i sin lilla box blev de såå glada:

För er som undrar över det här med tvillingar så är det alltså ett tvillingpar med en tjur och en kviga. Och vid de tillfällerna blir kvigan oftast steril och kan då inte användas som mjölkko. Därför får de nu gå tillsammans med våra andra stutar (kastrerade tjurar) och bli högrev och entrecote(!?!) så småningom. Men först ska de ha ett bra liv här i Attanäs.
De andra 6 småstutarna var väldigt nyfikna vad som hände på andra sidan foderbordet:


Sen var det SparrisSöndagen här på kustvägen. Vi åkte upp till Olsäng, till Anders Olsson som odlat sparris i några år. Intressant det där. Vi köpte purfärsk sparris, god Otto-glass och sen fick vi åka hästskjuts också, alldeles gratis! Mycket trevligt arrangemang och kul när det blir kaos på parkeringen av för mycket folk. Då är man på rätt väg!
Ni som missade det i år kanske har vägarna hit nästa år vid denna tiden.

Sen var det då favoriterna:
Min bror Pelle, hans son Emil och dotter Anna och hennes pojkvän Mats är några av mina absoluta favoriter! Sköna människor som man kan luta sig tillbaka med o bara ha det trevligt med. T.ex kan man sitta på vår stentrapp och prata en massa strunt:


Och Emil som då började bli lite hungrig på pizza smittade av sig så denna dagen slutade med att vi hämtade pizza och satte i oss. Nu är det lite dusch o så sen väntar boken o sängen.

En riktig trevlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Catrin

Mysig blogg du har..



Hoppas din helg varit bra

2009-05-17 @ 22:18:02
URL: http://catriin.blogg.se/
Postat av: Mia

Skulle vilja sett när nu baxade in er själva och kalvarna i bilen.. ha ha..



Pizza är aldrig fel, hoppas det smakade..



Ha det gott nu hela långa dagen..



Kram

Mia

2009-05-18 @ 06:45:01
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Carina

Skulle ha varit kul och se er i bilen med kalvarna.



Här är nog nå't som skulle passa dig - en variant på de blästrade lyktorna jag hade i min blogg för ett tag sen. http://kortmakarensblogg.blogspot.com/2009/05/etchall-glasetsningskram.html

2009-05-29 @ 13:07:53
URL: http://ecarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0