Beachvolleyboll och höskörd

Idag har jag fått salta vindar i stort sett hela dagen.

Vi började med att åka in till Fisktorget för att Joel skulle "hämta" sitt pris i skoltävlingen i Beachvolleyboll. De vann nämligen en träning med "de stora grabbarna".  Vi har ju 2 världsspelare i Karlskrona Rasmus och Petter Jonsson och de la en timme på skollaget från Jändelskolan idag. Skoj!


Efter avslutad träning tog jag, Joel o Lisa med oss lite fika och satte oss i lä på Ekholmen?. Denn lilla ön mitt emot Idrottshallen. Där åt vi goda mackor och nybakta munkar. Mums.
Sen var det hemväg och inom Granngården och införskaffade varsin ryggsäck till Joel och mig inför tågluffen.

Väl hemma var vi badsugna så vi drog ner till stranden och badade. Jag var mer social än badade ska jag villigt erkänna men det var lite kallt i vattnet.

Sen var det hem och starta traktorn och ge mig ut och vända hö. Idag körde jag nere vid sjön och hade denna utsikten:


Usch så jobbigt livet kan vara....

Ser ni inte hur jag lider:


Så imorgon är i princip allt hö i balar och vi är väldigt nöjda. Dessutom har jag hittat mitt drömboende där jag ska bo när jag blir gammal och vi lämnat över gården...
Det ligger starx intill bilden ovan. Den utsikten kan man inte få nog av...
Nu ska vi äta potatis o gräddfil o kanske en sillarompa. Nubben får va idag...


Kommentarer
Postat av: Carina

Sämre kan man ju ha det :-) När åker ni?

2009-06-26 @ 06:56:09
URL: http://ecarina.blogg.se/
Postat av: Jag själv!

Vi åker i slutet av juli-början aug.

2009-06-26 @ 15:08:44
URL: http://attanas.blogg.se/
Postat av: Mia

Härligt.. och säkert skönt att fått höt gjort..



Ha det gott..



Kram

Mia

2009-06-26 @ 21:55:53
URL: http://nattmia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0