Jag vill ha åska nu!

Ett litet tufft åskväder som hade rensat ut den här luften och mitt huvud. Jag är så trött och det är klibbigt! Jag brukar inte klaga på värmen, kanske främst eftersom jag bor precis intill havet och sällan har det så där "jättevarmt". Men idag är det klibbigt...
Så jag gick med glada steg in på Danmarks svar på SMHI för att se om det är någon åska på G. Här är resultatet:

Det känns som "Åskar" missat en del i sydöstra delen av landet... Eller kommer det hit nu?

Annars har det inte hänt något speciellt här. Vi har levt strandliv på dagarna och varit bönder på kvällarna. Igår hjälpte vi återigen Kerstin o Bengt med att mjölka deras kossor. En svettig upplevelse kan jag tala om. Idag har våra nya grannar mittemot motsträvigt åkt hem tillbaka till Enköping. Men 2 av dem kommer tillbaka om två veckor. De ville verkligen inte åka för de trivs så bra här och det var nästan lite tårögt när de skulle åka idag. Jag är så glad att det var de som köpte huset!
I kväll är vi föresten bjudna in till en annan sommarstuga för att testa deras nybyggda soldäck. Känns som om det inte blir något solande ikväll men kul ändå. Vi bara glider runt här bland sommargästerna :-). Men det är så kul när det är folk i stugorna och lite liv. Till hösten och får vi sitta här själva med våra värmeljus.

Ja, nu ska jag gå ut och sätta mig och vänta på Åskar. Han måste komma hit snart...

Kommentarer
Postat av: Mia

Åskar är här, men inte så himla nära.. ett regn kom oxå fast mer hade behövts..



Trevligt med en massa sommargäster :-)

Ha en bra kväll..



Kram

Mia

2009-07-03 @ 17:19:06
URL: http://nattmia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0