Höstrusk

Ute regnar det och blåser och åskar.
..

Här inne är det varmt o lugnt. Så lugnt det kan vara i Svenssonsfamiljen. Men vi står med fötterna allt stadigare på jorden allihop. Nu beror inte detta på att vi plötsligt blivit mer jordnära eller så. Nä, det beror enbart på att Joel praoar på Z-bageriet och kommer hem med värsta kondiskakorna varje dag. Som vi villigt sätter i oss förstås...
Vilken tur att det bara är två veckor... Men det fick bli en extra tripp på cyklen idag.
Lennart i blomsteraffären funderar på att starta gym o solarie i källaren på "bankhuset" i Jämjö. Strålande ide tycker jag. Nästan lite sur för att jag inte knäckte den själv bara...
Nu ska jag äntligen snart få gå och lägga mig, det tar hårt på en att stiga upp på bageritider. Dessutom har jag en bra bok som jag kommer att läsa ut ikväll. "Våga flyga" heter den och handlar om ett hus med massa konstiga hyresgäster. Lisa Jewell är författaren.  Ja, en liten feelgood-bok även denna.

En filt, en bok och en kopp choklad
Krävs inte mer för att jag ska bli glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0