Jag julstädar!!!!

Jo, det är sant. Jag har börjat julstäda!


Jag har kommit till insikt att huset inte har blivit städat mer än absolut på ytan det senaste galna kaotiska året. Och jag har också kommit på att denna julen kommer att bli lite speciell med stora kalas och partyn och alla hemma och ingen svärmor som håller ihop allting.
Så jag har alltså börjat julstäda redan nu. Men för att göra allt lite roligare så gör vi det till ett lotteri: Skriv ner alla husets rum på en lapp var. Vik ihop och stoppa i en burk. Dra en lott  och veckla upp och starta storstädningen!
Vinst varje gång! eller:-S

Så jag började med att dra "köket"! Jaja, är det gjort så är det. Och nu har jag ju lite av farmor Sveas gener och torkar alla hyllplan och så, som man ska göra. Men det ösregnar ute så fönstrerna får faktiskt vara till en annan dag..

Åhh, vilken skojig och intressant blogg det blev idag då... Men när ni kommer hit vid jul kan ni väl gärna kommentera mina välstädade hyllplan och kolla även att det är rent ovanför skåpen! Och om det finns någon därute som är sysslolös: Jag har 24 fönster som ska putsas och en massa golv som ska skuras....



Men rolig städning kräver bra musik! Idag spelar vi gammal rock på hög volym.
Aerosmith...fantastisk bra städskiva.


Kommentarer
Postat av: Annika

Hej i julstöket! Jätteimponerad blir jag av denna städning. Hade själv tänkt att städa skrivbordet och organisera och slänga mycket onödigt.... men fastnade som vanligt i beslutsångest vad som ska slängas och det bidde bara lite dammat på ytan...En annan dag går det kanske bättre..

2008-11-14 @ 20:02:00
Postat av: mig själv

Nu ska jag ju villigt erkänna att jag tappade inspirationen runt lunch och på eftermiddagen blev det inte så mycket gjort men..

2008-11-15 @ 07:43:09
Postat av: Kina

Jag känner en Roland som är jättebra på att putsa fönster. Det är mycket roligare att titta på och komma med glada tillrop än att göra det själv. Fast det är ju klart, han vill ha lite betalt också :-S

2008-11-16 @ 21:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0