Borta bra men hemma världsbäst...

Jadu Anna. Citatet på ditt kylskåp stämmer faktiskt inte på mej. Jag tycker HEMMA är världsbäst och känslan när jag äntligen kom hem i fredags är svår att beskriva. Stockholm är överskattat och jag kommer aldrig att kunna trivas i Storstan. Dessutom blir det så intensivt med jobb och allt när man är där så man är alldeles slut. Och varför ska alla envisas med att gå så fort? Jag menar.. vid nästa rödljus får ni ändå stanna och vad gör det om ni kommer tre minuter senare fram? Det är ju skillnad i Attanäs: Missar man halvett-bussen så får man ju vackert vänta tills kvart i fem när nästa buss går....

Men samtidigt har resan förändrat mig: Norrlänningar är inte alltid dryga o tråkiga... Camilla och Åke är ett bra exempel på enormt trevliga och gästvänliga norrbor. Sen att de har rötterna lite söderifrån kanske har en viss inverkan men vistelsen där var enormt trevlig i alla fall. Sen är det alltid lika kul att resa med syskon. Jag och syster Ingegerd har ju övat många gånger men brorsan Pelle är inte sämre. Det är alltid så enkelt att resa med någon närstående. Ja, blod är tjockare än vatten på något sätt.
Och Anna.. Ja, vi har något speciellt du och jag... Vi tänker likadant och nu när du börjar samla vuxenpoäng börjar du ju bli otäckt lik mig... Det är alltid lika kul att vara med dig!

Sen har jag då varit en arbetsvecka i Stockholm då och det är ju rätt trevligt men så ensam i världen man känner sig fast man har tusen människor runt sig... Och visst är det bekvämt att kunna åka kommunalt jämnt men.. Friheten med att bo på landet med en egen bil kan man ju inte jämföra.

Nä, borta bra men hemma är världsbäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0