Sista veckan på semestern..

..blev en härlig vecka. Solen sken och till och med Björkenäsvattnet var över 20 grader. Så våra dagar bestod av att packa kylväskan, badväskan och ner till stranden. Sen var vi där i glada vänners lag tills all mat o fika var slut och kroppen härligt rosa. Sen var det hem och softa en stund innan grillen tänds och föda intages igen. Alltså en precis som en sommar ska vara.
Denna vecka gjorde att vi beslöt att avboka vår resa till Kreta i september och istället lägga de pengarna på andra saker. Det lär bli några weekendresor runt i pingis-Sverige bl.a.
Veckan avslutades med en mycket trevlig afton i Sibbamåla. Jag har sagt det förrut: Mia och Sofia är suveräna festfixare! Gud så kul vi hade! Det var alltså ALLsång och vissa familjer hade förberett sig i veckor för detta.
Man kan ju lätt dela upp folk i två delar: De som gillar att stå på scen och de som inte gör det! Vilken tur att vi scen och mick-älskare får utlopp för våra begär någongång...
Bilder:

Girls on the bus...


En kväll i juni


De största allsångsledarna genom tiderna!



Teddybjörnen Fredriksson

Sen var det då dags för "ZvenZonZ" Och ni kanske redan räknat ut vilka det är:

  Josefin och Lisa var givetvis också med även om de inte fastnade på just dessa bildern. Tillsammans gjorde vi en fantaskisk tolknin g av Qwe Thörnqvists "Varm korv Boogie".
Sen blev det även allsång med Peta in en pinne i brasan.

Ja, det var en kväll vi sent kommer att glömma. Det känns ju skönt att vi kan samlas över generationsgränserna och ha kul och framtiden är garanterat tryggad. Jag såg redan tecken på att fler har mikrofon-sjukan:


Ellie och Manda går loss med en fin visa.

Efter en smaskig förtäring och kaffe o bakelse flyttade vi in under tak och där fortsatte sången till långt in på natta. Vissa deltagare fick dock slappna av lite tidigare:


Snälla Mia och Sofia och Roger: Jag vet att det krävs tre gånger för att det ska bli en tradition men.. Kan vi inte se till att det blir det? Zvenzonz har fler låtar på lager och jag tror de andra också har det. Jag längtar redan!

Kunskap, glädje och så lite tango


Kommentarer
Postat av: Carina H

Härlig sista semestervecka. Själv njuter jag av min just nu.



Jag undrar om du kan hjälpa mig med en PS-grej?

2008-08-13 @ 07:19:46
URL: http://ecarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0