En underbar pingtsafton!

Dagen började med att Lisa väckte mej med ett soligt leende klockan 06.30. Suck....
Men men, Dora Utforskaren på tv.n så fick jag slappa en stund till.
Sen smet jag upp för att gå ut, andas frisk morgonluft o hämta tidningen.
In o fixa en kopp kaffe och läsa tidningen i lugn o ro.
Sen kom barnen ner en efter en. Jag gick ut för att ge alla djuren jag har ansvar om. Totalt 35 fyrbenta vänner att ta hand om.
Sen åt vi frukost och sen var det ut i solen som gällde. Jätteskönt! Lite fuktigt till att börja med , men sen alldelles lagom varmt för sol och även bad i poolen.
Eftersom jag har hand om 19 kvigor nere vid sjön så fick jag ta Micke o Västa med mej på en tur. Efter lite letande och lite sumptramp fann vi 19 glada kossor som så hela o friska ut.
Hemåt gick vi genom gräshagen där gräset nådde mej upp till midjan, inget för orm eller fästingrädda, men mej gillar de ju inte.
En snabbt dopp till och faktiskt en dusch också gick jag in och upptäckte till min fasa att Lisa roat sej med en sax under tiden jag var ute....
Hon hade klippt en käck asymmetrisk frisyr av det modernare snittet:-/
Det var till att ta fram saxen igen och "hyfsa till" så gott det nu gick...

Okej, in i bilen och iväg. Emil, min brorson, har ju fyllt imponerande 20 år, var det verkligen tjugo år sen han föddes?!!?. och han skulle firas i H-boda klockan tre.

Vi gjorde första stoppet vid Jämjöhallen för att hämta min kamera, men det var STÄNGT. Snopet...Men är det pingstafton får man räkna med sånt.
Så nästa anhalt blev Shell i Vedeby, där inhandlades kort till Emil och varsin glass:-p

Så kom vi till H-boda. Som alltid slår hjärtat ett extra slag när jag rullar nerför backen och in i "byn" och när jag sen får bromsa in o svänga in på "våran" väg är jag alltid "Hemma" oavsett var i världen jag bor. Jag är så glad och tacksam så länge min bror orkar ha gården kvar och jag kan få komma hem när jag vill.
När vi kom fram till gårdsplanen var ju "alla" där. Hela min släkt i en enda hög. Underbart. Och mina brorsbarn, ni har en alldeles speciell plats i mitt hjärta alla tre...

Efter god mat, många skratt, fotbollsmatcher, och kaffe o tårta fick de även komma nära Lisa.image19
Jenny var först

image20
Sen tog Lisa ett stadigt tag i Annas hår.

Resultatet av den här bilden vill jag gärna se sen... image21
Jenny o Anna jämför sina fula tår och fötter. image22Men som Johanna sa: "Vem har fina tår egentligen?"

Jo, det är härligt att få umgås med sitt eget kött o blod!

Ok, sen körde vi hem, jag gav alla djuren mat, gick en sväng med hundarna och sen kastade vi oss i poolen för ett kvällsbad. Det är nog det bästa med att ha ett vattenhål i trädgården. Dessa kvällsbad, när det börjar bli kyligt i luften men vattnet fortfarande är ljummet. Mys!

Sammanfattning: Trots att jag inte har min käraste hemma blev pingstafton 2007 ändå en underbar dag som vi nu lägger till handlingarna. Möjligtvis kommer fler bilder inom kort. Det fanns ju fler kameror igång idag..

Puss o Hej. Timotej

Kommentarer
Postat av: annapanna

Jag tror inte någon förstår hur mycket jag ser fram emot alla sånna här tillfällen! Jag älskar verkligen att leka med kusinerna! Helt klart att jag är lyckligt lottad! Hälsa de att de alltid är välkomna och hälsa på mig alla tre! :) ta hand om dej!

2007-05-26 @ 21:31:48
Postat av: Carina H

Vilken härlig dag du verkar till att ha haft. Själv var jag ute på KULtur FESTival. Vart har du H? Får jag fjäska med dig om ett Photoshop-uppdrag?

2007-05-28 @ 09:27:44
URL: http://ecarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0