Skärtorsdag

Vad är skärtorsdagen för dej?
För mej är det väl en uppladdning inför påsken.
Dagen då allt ska inhandlas och fixas för att vi sen på långfredagen och dagarna framöver bara kan vara hemma och äta gott och ta det lugnt. I år blir det lite annorlunda. Skärtorsdag innebär också att samla ihop familjen. Jag och L ska först packa bilen med ägg mm för senare leverans. Sen bär det iväg till Växjö för social verksamhet hos min älskade brorsdotter Anna. (Hoppas jag hittar denna gången) Nu har jag ju GPS.

Här följer ett bildspel på hur det var i Växjö, inlagt på långfredagen:

image10image11image12
image13
image14image15

Sen bär det av söderut igen. Klockan tre väntar våffelfest i Dångebo. Leverans av äggen. Och så får jag äntligen hämta J som varit i Småland sen i söndags.
Sen drar vi väl hemåt igen men stoppar för att handla all god mat och godis som vi ska vräka i oss i helgen. Ett besök på Gröna skylten också kanske.. Och om vi orkar: In till jobbet och hämta upp min nygamla dator.
Sen åker vi hem.
Och sen......
image8

tar jag och tjejerna kvasten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0