Sommarens första stranddag

Igår fick jag lite "ledigt" och tog flickorna med mig till stranden. För er som inte vet har vi en långgrund sandstrand en kilometer söderut från oss. Där samlas "Flyetgänget", "Bjälkelids" och "Skomakarn". Och sen droppar vi andra som bor i stugorna runt omkring in där också. Det är glatt gäng och man har riktigt roligt när man sitter på varsin brassestol och pratar skit. Stranden är riktigt långgrund så det är lugnt att släppa barnen lösa där. Vi är många vuxna som håller koll på varandras barn.
Jag kan inte tänka mig ett bättre ställe att ha "strandliv" på.
Jag kollade i historiken på min blogg och hittade ett två år gammalt inlägg som beskrev nästan exakt samma sak. Klicka här. Det är bara tjejerna som blivit två år äldre...
Vattnet var jättefint i går och även om det blåster rätt hårt så var det skönt att äntligen ta det där första doppet.
Tjejerna var i nästan hela tiden förutom när det bygdes sandslott ett tag.


Jag hoppas och tror att det blir fler såna här dagar med glada grannar och skön sol och varmt hav.

Idag till exempel....

Kommentarer
Postat av: Mia

Visst är strandliv härligt.. Hoppas du inte gjorde samma misstag som jag bara och brände dig.. trots att vi smörjde in oss noga så kom vi alla 4 hem som kräftor typ..



Kram

Mia

2009-06-28 @ 16:41:53
URL: http://nattmia.blogspot.se
Postat av: Jag själv!

Nädå, här är det SSF 30 som gäller för mig. Barnen har som tur var ärvt pappas mörka hy så de är inte så känsliga.

2009-06-29 @ 22:19:11
URL: http://attanas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0