Fortsättningen på onsdagen...

...för visst är det onsdag, eller?
Nu är jag förvirrad. Hjärnan försöker förtvivlat koppla att det är mörkt, klockan är halv elva på kvällen och du ska sova. Men det är inte helt enkelt.
Jag fortsätter på min följetong. Vår sightseeing avslutades vis SM Asia Mall. Ett av asiens största köpcentran. Vi lämnade vår gudie Joe och eftersom vi inte hade lyckats få ut några kontanter gav Fredrik honom sina sista 10 EUR. Joe blev jätteglad och senare förstod vi att vi givit honom en femtedels månadslön ungefär... Han var villig att köra oss imorgon igen om man säjer så.

Sen fick vi ut lite pengar ur Bankomaten som vi förtvivlat försökte göra av med. De gick inte. NU ska ni ju veta, ni som inte känner mej att jag är ganska småsnål. Varför ska jag handla bara för att det är billigt....
NOT!!! Nej, det var snarare så att jag blev anti av alla inkastare eller vad man ska kalla dem. Människorna som ljudlöst smög upp brevid en, bakom en och framför en och hela tiden ville hjälpa till. Nästan som i Turkiet. Men priserna var väldigt skiftande, det fanns billiga och dyra saker. Lite billiga saker köpte jag dock. Nu kan jag inte avslöja vad eftersom det blir en hemlis tills jag kommer hem.

Efter shoppingrundan åkte vi tillbaka till hotellet för en välbehövlig dusch... Det ÄR varmt! Känns som ett våtvarmt omslag när man är ute. Inne finns dock alltid AC vilket kanske inte är så bra alla gånger.
Sen dröjde det inte länge förrän ABB-folket kom hit och hämtade upp oss. Vi åkte tillbaka till SM Mall och gick ytterligare runt lite i affärerna. Detta är ju alltså stället där elmätarna och MCom ska installeras.
Sen gick vi längs kajen och letade efter ett bra ställe att äta. Där var inkastarna ännu värre än i Turkiet och bestod inte bara av tjejer och killar utan även av oidentifierbara "detar". Skumt. Men vi hittade ett ställe och vår Philippinske kollega Norbeth beställde in massa rätter. Det kom in Mangoshake - typ milkshake fast av enbart mango och då inte den mango vi kan köpa på ICA Jämjöhallen utan en gul, saftig och söt en. Gott!
Och sen massa fisk. Krabba, räkor, bläckfisk och massa annat. Tur för dej Hansi att du slapp detta. Du hade nog inte gillat det. Däremot hade nog gillat San Miguelen som hörde till. Nu förstår jag också varför man tillverkar sån "lättdrucken" öl här. Det är det enda man orkar dricka i denna värmen.

Som jag nämnde tidigare så har de AC överallt. I bilar och inne i alla byggnader. Så nu har jag nog drabbats av AC-sjukan. Min näsa rinner och är heltäppt samtidigt och det känns som en jätteförkylning är på G. Och några Echinaguard har jag ju inte med mig. Men de kanske kan ordna andra kraftigare grejer här, vem vet.
Risken är väl att jag får sitta i karantän ännu längre då innan jag blir insläppt i huset där hemma.

Men nu ska jag ringa hem och kolla läget sen är det läggdags. Klockan är 23 och det blir en lång dag på jobbet imorn. 
Nästa gång vi hörs är jag nog tillbaka i Sverige!

Puss o hej - skaldjurspastej
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0