Skön helg igen...

Äntligen blev det helg igen och denna har varit lugn och skön, precis vad vi behövde.

Lisa var lite febrig i slutet på veckan och sov sig igenom fredagen och halva lördagen. Detta gjorde att det blev tid över att börja städa upp på hennes rum. Helt plötsligt kunde man ana att det fanns ett golv under alla saker och plötsligt ville hon vara på sitt rum o leka igen. Nu kan hon också lyssna på favvo-Linda Bengtzing och dansa till så lyckan var fullständig.
Jossan och jag åkte in till stan-stan och köpte en vårjacka på Stadium.
DCATE B JADEN JACKETSjälv gick jag och nöp i massa softshelljackor men jag var för snål. Varför ska de kosta så mycket? Joel har en snygg jacka från Puma:

Jossan skulle sova hos Lina så på kvällen gjorde vi tacogratäng med fläskfile. Tacomiddag för hela familjenSuppergott kan meddelas och om ni bara talar om en stund innan ni kommer kan jag nog bjuda på det nästa gång.

Söndag: Kalasväder, vårkänslor och bara såå härligt. Det är detta vi nordbor behöver efter en mörk vinter. På med skitkläder på alla och ut i trädgården. Mycket har blivit gjort: växthuset rengjort och färdigt att börja odlas i, terassen avspolad och rengjord. Cyklarna överkollade och vårens först grillkorv grillad.
image116

Imorgon blir dett jobbet igen och på onsdag åker jag mot Skellefteå igen. Ska utbilda dom i MComs underbara värld. Jag skriver MCom igen för man verkligen ska kunna hitta denna bloggen om man söker på MCom. Eller hur Fredrik?

Kommentarer på bloggen gör att man lägger ner lite extra krut för att dokumentera vårt liv i Attanäs så skriv gärna en liten rad. Denna veckan kan det ju tex bli rapport från Skellefteå om ni har tur. Till helgen spelar Joel sista tävlingen i Blekinge GP och eftersom Joel leder tillsammans med A. Holmberg så är det ju lite spännande inför denna sista tävling.

Och nu veckans boktips:
Jag tipsade innan om Emma Hambergs Mossvikenfruar.
Just nu läser jag Brunstkalendern Omslagsbild: ISBN 9789100112936, Brunstkalendernoch den är ju om möjligt ännu bättre. Speciellt eftersom den utspelar sig i mjölkkossemiljö. En feelgoodbok som passar bra en söndagkväll...

Söndagschill och korvgrill! 

Kommentarer
Postat av: Syster yster

Du jag läser din blogg ofta och mycket. Tyvärr har jag inte själv tagit tag i mitt blogg-liv. Men det kanske kommer!
Kram

2008-04-13 @ 20:28:41
Postat av: Carina

Det är väl bäst att lämna ett avtryck här då. Receptet på tacogratängen får du gärna maila över till mig - den lät väldigt god :-)

2008-04-14 @ 10:30:11
URL: http://ecarina.blogg.se/
Postat av: Jag själv

Tacogratängen är från Expressen/Allt om mat och länken dit är:
http://www.alltommat.se/recept?recipeid=6659

2008-04-14 @ 12:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0