En helg på Öland. Solens och vindarnas ö...haha

Tillbaka efter en liten weekend på Öland.
Ja, det vräkte ju ner regn när vi körde hemifrån så vi hade ju inga stora förhoppningar på vädret men...
Det kändes som ett bra alternativ att bo på pensionat istället för att campa i alla fall.
Vi kryssade genom gatorna och kom till slut fram till Villa Sol. Vilket ställe!

En otrolig trädgård med massor av rosor som doftade ljuvligt.image35
Josefin behärskar inte riktigt focusfunktionen på kameran än.

I rummet med kaklat badrum med golvvärme.... finns en kristallkrona i taket!
image36
Och utanför fanns en damm med guldfiskar till Lisas stora nöje:
image37

Mer rosor:
image38

Ja, och dessutom låg denna villa 300 meter från Sporthallen där det skulle spelas pingis och 300 meter från stadskärnan där det skulle shoppas. Perfekt.
Så Joel o Hansi spelade pingis och jag o flickorna gick i affärer och på andra äventyr. Och regnade gjorde det bara lite. På fredan sken faktiskt solen mest.
Vi fick besök på kvällen av en danssugen faster. Hon fick låna dusch och gjorde sej fin hos oss.
image39

Riktiga turister har Foppatofflor: Så även vi:
image42

Och i brist på sandlåda fungerade grusgången lika bra.
image40

Det var helgen på Öland det...
Under tiden hann Jenny konfimera sej i Åhus och mer bilder kommer kanske därifrån. Om nu kamrorna håller:-)
image41

Idag fyller Lisa 3 år och det skriver jag om morgon! Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: annapanna

Faster, jag har en del bilder ifrån konfirmationen men jag har också skrivit i min blogg och lagt in på bilddagboken! Ta gärna en kik! kram på dej!

2007-07-08 @ 22:22:42
Postat av: Carina H

Vilken härlig tripp till Öland :-) Det var längesen som jag var där - och då "försvann" jag så hela familjen var ut och letade efter mig på campingen. Har du börjat din semester nu?

2007-07-09 @ 14:21:44
URL: http://ecarina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0