Novemberdepp...

Jag gillar inte november!
Inte så att jag gräver ner mig och deppar mig igenom hela månaden men jag tycker bara november är en stor, tjock lidelse. De sköna höstdagarna i oktober är förbi. Tiden är ställd till vintertid vilket innebär mörkt, mörkt, mörkt om kvällarna.



Ute är det grått, disigt, regnigt och blåsigt. Vindarna kommer oftast från norr eller öst så här års och bor man som vi med ett öppet hav rakt öster om oss är det kallt vill jag lova.
Men...
Positiva Anna-Karin har svårt att inte hitta det ljusa även i denna tillvaron:
Förbanna inte mörkret utan tänd ett ljus!



Värmeljus som ökar mysfaktorn och gärna lite glögg som värmer. För mig är glögg ingen juldryck utan en mysdryck! Har redan avverkat ett par liter...



Så idag blir det Husmodern Anna-Karin som får komma fram. Städa, baka och ett långkok på spisen. Bra musik på stereon och massa värmeljus. Och om en vecka får vi sätta fram stakar och stjärnor och sen går det fort!

Man kan välja: Välja att tänka negativt eller att tänka positivt. "Jag väljer Glädje" som min kära vän Kay Pollak så tydligt visat att man kan. Han har även hjälpt mig att ta steget in i körens underbara värld igen. Tack Kay!

Kommentarer
Postat av: Mirja

Håller med du! Här ska handlas glögg...

2010-11-19 @ 10:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0