Aprilvår i Attanäs!

Ja, man längtar verkligen efter värmen men det är fortfarande ett gigantiskt kallt hav som kyler vår by...
Även om solen värmer så finns alltid en kall vind som drar in under jackan och gör att man vill behålla vantarna på.
Men visst är det så här varje vår? Och på något konstigt vis blir det ju ändå maj så småningom och de kalla vindarna förvandlas och blir lite ljumma.
Igår när jag var ute och red så såg jag både blåsippor, vitsippor och tussilago på en och samma plats. Vackert. Tyvärr hade jag ingen möjlighet att fota (ja, möjligheten fanns men jag vet inte om jag kommit upp på hästen igen...)

Nu lyssnar vi efter strandpaddorna om kvällarna. Snart hoppas vi få höra dem. DÅ är det vår i Attanäs.

Imorgon spelar Joel sin sista tävling för säsongen. I Karlshamn. Sen får vi se vilken klubbdräkt han har nästa säsong som börjar på Öland i början av juli.

Idag håller jag en extra tumme extrahårt för min brorsdotter Jenny som är i Malmö på audition för IDOL. Hon var med förra året men då sa de att hon hade fin röst men var lite för ung. Nu har ett år gott så vi hoppas hon ska få komma ett steg längre.

Det var allt för idag. Nu ska jag ut och ge mina hästar lite hö och fundera på vad som ska göras idag.

Fota ska jag göra också så jag har lite bilder att lägga in här...


Kommentarer
Postat av: Mia

Håller med tummar för Jenny.. Hoppas hon kommer med, hade ju varit kul att följa henne :-)



Idag är våren här i Olofström iaf, inte så kalla vindar men ej heller de där ljumma man vill ha.. Men otroligt skönt ute..



Ha en goer fortsatt helg..



Kram Mia

2010-04-24 @ 18:25:46
URL: http://nattmia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0