NU gräver vi!

Jag har varit dålig på att blogga, jag vet. Men jag måste vara i en speciell "mode" för att kunna skriva och den har inte riktigt velat infinna sig på sistone. Men nu börjar fåglarna kvittra och vårkänslorna spira så kanske, kanske...

Jag och Josefin har i alla fall haft en härlig resa till Idre förra veckan. Där fick vi äntligen krama om älskade Anna och få umgås lite med henne. Hon hade det bra, men livet som skidlärare är nog inte alltid en dans på rosor. Men det var kul att se hur ungarna bara älskade Anna och Elin.


Josefin lärde sig snabbt att ta sig nerför backarna och hittade en favvobacke där man knappt fick henne ifrån.

Ufon i backen men jag måste förorda HJÄLMEN! Med den på huvudet frös man inte om knoppen, inte ens uppe på toppen...trallallaallala
Jossan tyckte det var riktigt roligt att åka så det enda som fick henne från backen var AfterSki...
Anna passade ju på att fylla år också när vi var där. Så vi bjöd på smörgåstårta till lunch den dagen och sen var det party på eftermiddag/kvällen.Vi hängde bara med ett tag men...
Stämningen var hög redan då...



Sista dagen åkte vi nedför en röd backe utan bekymmer så jag funderar om Jossan inte har lite Leanderssonsblod i sina ådror...
Sen var det en lång resa hem och fredag morgon stod vi åter på Attanäsisk mark igen.

Så har det varit pingistävling i Jämjö hela helgen. Jämjöspelen 2009 närmare bestämt. Och Joel spelade bra som vanligt hemma och tog en andra och en tredjeplats och fick fina pokaler med sig hem. (Det är fullt i prishyllan nu morfar!)

Och sen var det då vanlig måndag igen. Jag körde Lisa till dagis och Joel också till dagis fast i Rosenholm där han ska praoa i två veckor nu. Sen åkte jag hem och satt och väntade på nästa stora äventyr och halv elva kom han:



Stora grävmaskinen som ska gräva dammarna till strandpaddorna. Va spännande! Och i släptåg kom en representant för Länsstyrelsen, en arkeolog från Blekinge Museum och en paddintressent från Malmö. Han började gräva och sen var det ju spännande om vi skulle hitta någon fornlämning och tvingas avbryta projektet:

Men nej, det verkade inte som några stenåldersmän bott just precis där så han fortsatte gräva.
Vad det gäller att få dit vatten verkar det inte vara några större problem.

Det rann till ordentligt...
Så nu ska det grävas i dagarna fyra sen är det bara att invänta paddorna...

Kommentarer
Postat av: annapanna

Tack för veckan och shit vilken läcker bild på mig :D hahah Ni är bäst!

2009-03-12 @ 19:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0