Ja, just det...

Jag lovade ju att rapportera från Göteborg i går när vi kom hem. Men sanningen är den att min tråkiga förkylning satte till ännu mer i Göteborg så jag har legat snörvlande sen vi kom hem.

Men resan gick bra. Härligt avkopplande att åka tåg! Speciellt när man inte har någon tid att passa så man slipper bli stressad när det uppstår signalfel mellan Hestra och Limmared så vi bara fick köra i 40km/h. Sj, sj gamle vän...

Men vi kom fram utan bekymmer och gick de få metrarna till hotellet. Sen var de hopp in i duschen och på med de svarta kläderna och hårdrocksminket:-)
Ut på avenyn och intagande av föda och dricka. Tänk att de hade en pub med AfterWorkmeny: Öl och buffe (ät så mycket du vill) för 35(!!!!):- Hur går de runt på det? Vi åt så vi blev mätta och så vandrade vi vidare ner mot Scandinavium. Hittade något vattenhål till längs vägen men inga råttor under bordet...

Framme vid Scandinavium var det bara att konstatera: Det var en salig blandning på folk som var där och första förbandet Bullet från Växjö röjde loss ordentligt.


Sen kom vad vi kunde konstatera när kvällen var slut höjdpunkten: Sabaton


Hade knappt hört talas om dem förrut men de gjort ett skitbra gig och fick hela Scandinavium att skandera och hoppa på begäran.
Sen var det dags för kvällens huvudband Hammerfall.

De levererade vad man förväntade sig men tyvärr inget mer. Detta var 22:a konserten på turnén och det kändes som de bara gick in o ch gjorde sin grej för att  det skulle vara så.  Lite besviken men visst:  Det var läckra lasershower och en konsert är alltid en konsert men Sabaton var bäst!

Sen var det promenad genom Göteborg tillbaka till hotellsängen och som vanligt kunde jag inte sova...
Men jag har ju lärt mig att man klarar en natt med dålig sömn, dessutom visste jag ju att vi kunde slappa på tåget hela lördagen.
Så det blev lång Scandicfrukost och sen en liten shoppingtur i Nordstan innan vi satte oss på tåget hem igen.

Sen har jag som sagt bara vilat och nyttjat näsdukarna som vi köpte på Clas Olsons...
Idag kom Joel hem från TTEX-cup i Halmstad och var väldigt nöjd med sin helg och nu ber vi dej, Morfar Arne Karlsson, Nu behöver Joel verkligen ett prisskåp...

Nu ska jag snyta mig igen...




Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad bra med trevliga vattenhål som saknar råttor springande runt borden! Dit vill jag gå!

2009-04-07 @ 22:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0