Kanelbullens dag



Det finns många dagar att fira, men en av de viktigaste högtiderna som vi inte missar är Kanelbullens dag den 4 okt.
Ni som känner mina barn vet att de är riktiga bullungar. De älskar kanelbullar! Det är väl för att de är inte är uppväxta på det direkt. Tyvärr är ju deras mor inte någon direkt bullmamma, men 4 oktober bakar vi bullar!
Nu har vi ju dessutom fått en äkta bagare i familjen. Det räcker med 5 dagars prao på Z-bageriet för att bli kallad det...
Så nu ska vi frossa! Sen blir det en tur i svampskogen innan skogen belamras av älgjägare på måndag.

PS. Jag har hört att det snöar i Luleå! Riktiga lappvantar!

Full rulle - kanelbulle

Kommentarer
Postat av: annapanna

Du har hört sanningen : ) För det har snöat och jag hörde just på vädret att vi kan vänta mer... JAG VILL HA! :D

Jag saknar dig faster.

2008-10-05 @ 09:28:26
Postat av: Tord

Uch o fy för kanel!

Denna dagen är en plåga och när kommer kardemumabulledagen ?



Någon rättvisa måste det väl finnas !

2008-10-06 @ 16:41:44
Postat av: me self

Hm.. Jag tycker visst du brukar trycka i dej både en och två kanelbullar på kalasen. Eller blandar jag ihop dej med nån annnan? Du får vänta till fettisdagen med dina kardemummabullar...

2008-10-06 @ 17:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0