Glömde tala om...

.. att det inte är jättelångt från Blelinge till Luleå.
Men det är en bit och man hinner tänka klart en massa tankar innan man är framme. Till exempel har jag insett att jag kommer att må väldigt bra av att jobba hemma. Att få bestämma lite mer över min dag och hålla ett lite mer humant tempo och framför allt att jobba åt sig själv.
Och jag hör många prata om detta och inte tro på att vi kommer att klara det men de som är lugnast i hela situationen är nog Hansi och jag själva.
Sen inser jag hur glad jag blir av att få göra socialt arbete... I helgen har jag kanske knuffat en kille som haft det tufft i rätt riktning. Bara genom att SE honom och visa att jag litar på honom och att det finns vuxna som faktiskt bryr sig. ja, jag hoppas verkligen att det går bra för den här killen för det är han värd.

Jaha, sitter ni och väntar på pingisresultatet? Jo, Joel blev placerad 4 i båda klasserna och det är som ett konstaterande att han behåller ställningen som fjärde bästa P15kille i Blekinge just nu även om det var ack så nära att han hade tagit Wille och då hamnat i final istället. Men de är fyra grymma pingisspelare som fajtas varje gång. Det var de tre som inte var med förra gången men jag tycker skillnaden blir mindre och mindre för varje gång de möts. Kul att titta på är det i alla fall. Men nu är det ingen hemmatävling förrän i mars och det är skönt. 7 burkar Bullens korv och en faslig massa godis, kaffe och läsk senare så känns det i både ben och hjärna...

Tack till alla entusiaster som brinner! Ni ger mer enegi än ni gör av med!
Och det vill ju säja en hel del...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0