Hällristningar i Steneryd

Hej!

Idag fick jag följa med Jossan och hennes klass på utflykt till hällristningarna i Torhamn. Jag var med som chaffis men det innebär ju också att man får vara med från början till slut.
Det var en härlig dag med underbart majväder och spännande berättande av Ola Palmgren från Blekinge Museum. Det var faktiskt så man ångrade att man inte hängde med mer på historielektionerna i trean.
Men barnen var intresserade och sög in allt han sa.


Luften var varm och full av pollen men vad gjorde det. Fram med papper och vattenfärger för här skulle hällristningarna dokumenteras. Hästarna fastnade på Josefins papper i alla fall.


Sen när jag släppt av barnen vid skolan gick jag genom Ådalen och kollade in det härliga blomsterlivet där.


Liljekonvalj och förgätmigej.  Vilken underbar kombination. Doften och dessa små, små blommor blir något stort tillsammans. Jag plockade faktiskt en bukett och la på Lelles grav när jag gick förbi. Det kändes ok att göra så fast jag egentligen gav buketten till alla jag saknar, som inte längre finns.
Sen blev det en skön hemmadag med grillning framåt kvällen. Nu kollar vi Talang08 och laddar för morgondagen. Det är ju LÖDAAG imorn. Dessutom är det Jämjödagen med allt vad det innebär.
See You tomorrow in Jämjö!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0