Den där Anna...

Jag har en brorsdotter som heter Anna. Jag var 17 år när hon föddes och redan från början kände jag en samhörighet med denna lilla människa. Jag passade henne när hon var lite och vi fick ofta höra hur lika vi var varandra. Jag sträckte på mig och tyckte det var häftigt att ha en till jag fast i miniatyr:-). Åren gick och lilla Anna (och långa farbrorn.. var en bok jag läste som barn minns jag nu....) blev större och större. Nu är hon längre än mig och har betydligt mer muskler än mig. Men fortfarnde är hon min älskade brorsdotter. Hon ska ta studenten i år och när hon började prata om studentbal på slottet så började en idé gro i mitt lilla huvud. Jag har haft mycket att göra denna vår och något som får mig att koppla av och glömma tid och rum är att sy! Så jag erbjöd mig (tvingade) att få sy Annas balklänning.
Och nu är den klar!
Annas balklänning som jag sytt.

Och då skriver min fantastiska Anna så här på sin blogg Klicka här
Jag tycker det är så häftigt och om jag skulle bli sysslolös någongång skulle jag sy dag in och dag ut. Eller som min granne Therese sa: "Anna-Karin, det syns att du gillar att sy för du ser alltid så lycklig ut när du sitter framför symaskinen".

PS. Jag har blivit begåvad med en till underbar brorsdotter som heter Jenny och hon kan vara lugn....jag kommer att sy en balklänning åt henne också, vara sig hon vill eller inte;-)

Älskar er!

Kommentarer
Postat av: Anna Karlsson

Du är ju sötast :) Tack för att du gjorde den, jag är så otroligt glad för att få ha en alldeles personlig. Nu gäller det bara att hålla formen till den 3:e juni också :) Ta hand om dig.

2008-05-16 @ 11:40:40
Postat av: Syster yster

Patrik blev så imponerad - han undrar om du kan sy hans frack???

2008-05-17 @ 20:12:22
Postat av: Broder Pelle

Jag ska på LRF-Strämma i slutet av Maj och vet inte vad jag ska ha för kläder på middagen där.......

2008-05-17 @ 22:36:33
Postat av: Carina

Jäklar vilken snygg klänning :-) Hon kommer att bli balens drottning. Victoria har sytt ihop innertyget och dragkedjan till sin men det är ju inte förrän den 9 juni.....

2008-05-19 @ 21:25:02
URL: http://ecarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0