Är inte detta sommar så vet jag inte....

Underbara dagar i maj...
Häggen blommar, boken har slagit ut sina limegröna blad och luften är hög och himlen klarblå. Ja, det är svårt att inte må bra såna här dagar.
I torsdags fyllde Sandra 20 år och det var kalas i trädgården på Stationsvägen. Det är i och för sig nästan alltid vackert väder när Sandra fyller år men denna gången var det ju extremt skönt. Kul att träffa alla, speciellt Olivia som varit norrut och åkt skidor i ett halvår nästan.
 
Lisa gick loss på fotbollen tillsammans med kusinen Viktor:
 Visst har hon en stark vänsterfot Anna?

Efter mycket god mat och trevligt sällskap åkte vi hem och Kerstin kunde konstatera att våra vänner stinkpaddorna flyttat upp till pölen bakom ladan och satt där och "lät". Trevligt!

Igår skulle dagis promenera till Orionstugan och Lisa studsade upp på morgonen för att åka till dagis. Även om skoskavet gjorde sig påmint. Men det löste vi med de rosa foppatofflorna. De gick hela vägen till Stugan. Själv åkte jag hem och jobbade en stund för att sen åka till Jämjö och Ådalen för att sjunga in våren. BLT gjorde ett trevligt repotage som jag tänkte länka till här:
Kolla länken med webbtv längst ner på sidan. Där filmar de bl.a mej när jag vandrar dit.

Jag lägger in lite egna bilder här också:
   
Sen vandrade vi tillbaka till skolgården där vi föräldrar fick kaffe o kakor och fick sitta på filtar o fika. Barnen fick grillad korv. Där satt jag och pratade bort en bra stund med de andra föräldrarna. Sen fick vi även följa med in och ha en lektion i skrivstil. Sen var skoldagen slut för Josefin. Vi gick till Jämjöhallen och köpte lite picknickmat och åkte ut till hallarum och solade och fikade. Jossan gick på upptäcksfärd och det var ljuvligt väder.
 Dock var inte vattnet riktigt badvänligt idag. Åtminstone inte temperaturen...
Istället åkte vi och hämtade Lisa och sen åkte vi hem och tog premiärdoppet i poolen.
Ja, denna fredag den 9 maj kommer jag att minnas som en härlig dag i mina döttras sällskap.

Blommor och blad - gör människan glad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0