Semester!!!!

Äntligen!!
Äntligen var det dags att städa av skrivbordet, skicka de sista mailen, ändra hälsningsfras på mobilen, sätta på frånvaruhanteraren och dra!!!
Metrima får klara sig utan sin Anna-Karin i fyra veckor för jag har SEMESTER!!!!


Jag startade min ledighet med att dra till Säby och göra om Camilla och Davids hem till ett SPA! Sen var det möhippa för Gittan för hela slanten! Med fotbad, inpackning, chokladprovning och seanser...
Härliga Mia o Sofia, vad jag är glad över att känna er med er enorma fantasi! Alltid roligt att vara med er.
Gittan mådde kanonkalas hela kvällen och det var också lycka att se.


Vi åkte till Mjölnareholmen på Pubkväll och vi både syntes och framför allt hördes! Att vi var SÅ duktiga på att sjunga!!!? Jag tyckte liite synd om Trubadur Pelle ett tag men det gick snabbt över. Vi hade kul i alla fall och var väldigt nära att vinna hela tjottaballongen i musiktävlingen. Förlåt Camilla att jag påstod att det var Owe Törnkvist som gjort Popopp i topp.. Jag hade inte alla hönsen hemma just då.. Det ÄR ju Thore Skogman.
Men man kan ju inte ha rätt jämnt eller?

Ok, lördag vaknar jag bakis och skakis.. Men vänta nu... JAG körde ju igår! Det är bara att konstatera att det inte är alkoholen man blir bakis av... eller...

Nåja, klockan tre började nästa fest! Då var det TrubadurPelles brorsdotter Sofie som hade 30-årskalas.
Ännu en underbar människa som jag är glad för att jag lärt känna.


Tillsammans med Teddy hade de ordnat en supertrevlig dag med god mat och allt som gör ett bra kalas. Att sen Sofie är född i en sån musikalisk familj gör ju inte saken sämre. Jisses vad duktiga de är på att spela. Och både jag och Hansi fick vara med på ett litet hörn men även vi insåg våran begränsning.. Så vi överlät det till dem som kunde det bättre. Men det ryckte i mic-armen och i trumhänderna...

Jaha och sen var det söndag och nu märkte jag skillnaden mellan alkoholintag och inte.. Men det är ju inte så många trettioårskalas man får vara med på nu för tiden så det gäller att passa på.

Idag är det min första riktiga semesterdag och då drog jag och barnen upp i skogen och tillverkade en koja. Mysigt ända tills vi hamnade i ett myrbo. Sen gick vi hem...
Nu har jag lagt ut lite auktioner på Tradera så jag hoppas vi får ett bidrag till semesterkassan. Annars blir det verkligen lågbudgetsemester. Lämnade bilen idag på verkstad med ett kasst hjullager.. Usch vad tråkit det är med bilar som går sönder.

Men imorgon ska det bli vackert väder så då blir det "En dag på stranden" Och det är ju ganska billigt. Det går bara åt saft och bullar.

Semester i Attanäs - Kan inte bli så mycket bättre.



Kommentarer
Postat av: CJ

Ursäkten är godtagen, men retar mig att jag inte skrev 9 som jag tänkte istället för 8. Då hade segern varit vår :-) Ja, ja en vacker dag är det kanske glömt.

2008-07-02 @ 22:20:26
Postat av: Jag själv

Ja, det var en luring. Jag trodde faktiskt det var samma låt men icke.. Men vad skulle vi med en halv liter öl som vinst. Vi kan ju ha roligare utan sprit eller hur?

2008-07-03 @ 08:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0