Huvudstan

Jaha...
Nu har det gått några veckor sen sist och jag vet att ni är några stycken som hela tiden följer mitt liv här på bloggen. Ni har väl trott att jag förflyttat mig till väldens ände.. Men det har jag inte. Det har varit bröllop, 50-årskalas och Lisas fyraårskalas emellan. Sen har vi tagit en tripp till vår vackra huvudstad också, så här har inte hunnits skrivas någon blogg som ni förstår.
Hur sammanfattar man detta då?
Ja, vi börjar med bröllopet mellan Stefan och Gittan så blev de gifta, utan att Stefan trollade bort varken sig själv, bruden eller åtminstone ringen. Visst hade det varit en häftig grej att trolla fram ringen ur prästens öra? Men men. Det gick ju bra ändå.
Bildbevis:


Ja, sen blev det söndag och vi styrde kosan mot Bergkvara för att göra några flugor på smällen:-)
Nämligen att fira Carina, Kerstin och Lisas födelsedagar. Som jag skrivit förut i min blogg är dessa släktmysdagar i Bergkvara något alldeles speciellt. Klicka här så får ni läsa hur det gick till förra året.
Regnet hängde i luften och inte bara det, det började regna på riktigt ett tag också. Men Roland hade spänt upp en stor pressening så vi led ingen nöd av detta. Tipsrunda, god mat och skojig underhållning. Carina blev firad på bästa sätt, med teater och bugg och fruktkorg.

Mannen i randig tröja är inte det åttonde syskonet utan en buggkompis.

Och även en go solsäng:


Och även denna gången fick Lisa en kompis. Denna gången var det Maja som fick dela filt med Lisa.


Blommor måste man ju visa också när man talar om Bergkvara:




Ja, som ni förstår blev det en mysig eftermiddag/kväll och sen var det hem för att ladda för nästa kalas:

Lisa 4 år

Ja, så var det dags för Lisa att bli stora damen och fylla 4 år. Lite vemodigt att den lilla minsta redan är så stor..
Men kalas blev det här med mormor och morfar, moster och kusiner. Sen kom även Camilla med Ellie och Manda och Sofie med Simon, Linnea och Charlotte. Men kameran stod på laddning så jag tog inte en bild under dagen.
Men ni vet kanske hur ett 4årskalas brukar se ut...

Sen när alla åkt hem packade vi bilen full för att åka till Stockholm. Mer om detta i nästa avsnitt...

Kakor och gäster
Sol och semester



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0