Regn och rusk

Ja idag har det verkligen varit "fyra nyanser av grått".
Jag har verkligen känt mej nere idag. Kliar i halsen som om en förkylning är på gång. Dryga kunder på jobbet och allmänt negativa vibbar. Jag försöker koncentrera mig på de positiva sakerna. T.ex. hade Tommy pratat in ett varmt tack för mitt engagemang igår. Pelle startade dagen med att skriva "Tack för att du finns". . Ja, det var väl dessa saker som gjorde att jag trots allt stannade kvar på jobbet idag och inte åkte hem o grät i kudden.
Men jag inser ju mer och mer att jag inte kan fortsätta så här. Jag måste hitta en annan väg, en kanske krokigare väg, men en väg som jag VILL gå. Mitt jobb har varit jättebra och tryggt under tiden när barnen varit små och allt det där men nu måste jag vara egoistisk och tänka på mig själv.

Sen får vi se vart det leder.

Nu sitter jag här och regnet slår på rutan, jag har tänt några ljus och jag är så sugen på "bröllopsmat" dvs. Gulasch.

Det får nog bli ett långkok till helgen.


Med klimp...

Men nu har jag två flickor här som kräver min uppmärksamhet.

Hoppas få se en solglimt imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0