Livet går upp och ner.

Life is a roller coaster - livet är som en bergodalbana.
Ja, idag har det verkligen gått upp och ner. Ena minuten är man glad och tänker positiva saker för att i nästa sekund komma på att en människa som funnit i ens liv så nära helt plötsligt inte finns mer.



Men det finns som tur är människor som inte räds att fråga och att bry sig. Det känns skönt att prata om sin sorg. Det är skönt att få gråta och skönt att få skratta tillsammans med någon som har positiva, glada minnen.

Det är också skönt att få positiva kommentarer för sin blogg och veta att man skriver det många tänker. Jag vet inte vad jag vill med den här bloggen. Jag vet bara att jag mår bra att få skriva av mig, och kan jag då dela mina tankar med andra på detta sätt så känns det rätt.

Idag är det valborgsmässoafton och ni som känner mig vet att det brukar innebära brasa och chiliconcarne. Tanken var redan förra året att det skulle vara sista gången. Men traditioner dödar man inte så lätt...Det fanns de i familjen som krävde chiliconcarne även idag för "det hade han ätit varje valborgsmässoafton sen han föddes". Så ni som undrar kan vara helt lugna. Det puttrar på spisen i Attanäs. Sen att det inte blir huset fullt ikväll får vi ta.

Ner o upp - galen tupp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0