Dagarna rullar på, snart har vi sommaren här.

image17
Och jag längtar så efter denna underbara tid. Jag längtar efter att få känna doften av syren, att se mina barn åka på skolresor, ha grillkvällar och få vara med på skolavslutningarna. Och sen.. midsommar, fixa i trädgården, fylla poolen.. Jag kan fortsätta hur länge som helst.
Jag vet inte om det är för det fina vädret som är just nu eller för att det känns som man tillbringat ett halvt år inomhus nu eller om det är för jobbets skull. Men längtar efter sommar och semester det gör jag. Som en stor bonus har vi även bestämt att åka till Turkiet i slutet på september, för att behålla känslan en extra tid.
image16
Här kommer vi att ligga! "Lisa bada lilla poolen"

Igår var jag på tjänstebesök i Karlshamn och fick en sån flaschback! "Jag var plötsligt förflyttad till sommaren 89, jag hade precis hoppat av bussen inne i stan. Klockan var kvart i nio på morgonen och det var en sån här varm sommarmorgon. Den fuktiga varma luften som i Karlshamn präglas av en tung doft av sojan.... Jag var på väg till körskolan för ännu ett steg mot det hägrande körkortet"
Igår var solen lika stark och doften av soja fanns där. Jag var lite smånervös för mitt besök på AArhus. Men precis som 89 gick allt bra och jag åkte tillbaka österut med ett leende på läpparna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0